মনান ইক্কো রঙচোঙ্যা মার্ব্বেল পাত্থর
যেন চিগোন গুরয় খারা হন
অকাবিল কুজি ইঞ্জেব
তাকচানাৎ রোয় ন মিলানার আবিলেশ
ফিরি তাকচানার দোকদোক্যা আহ্ওজ।
জাঙাল আধেই গচ্যেই যায় কজমা নিলোজ মন।
পোচপানার ঈধি ফাল পাদেয়্যা পিংগুল নাদান পিত্থিমিৎ
নাটকঅ জিংকানী গোর অয় ভান গরি হ্াজানা মাদানাৎ
কাবিল বারবো মন
তুঅদ-হাক্কনত্তেই রাজা ফগির অয়, ফগির রাজা অয়
আর দুঃগ চোগপানিয়ে তামজাং ঝড়ে,
কার সুগ আহ্জিৎ পিত্থিমীর রিবাং গিরগিরায়।
লাভ কধা নয়, ভান গরানাৎ যারে য্যানে সাঝে
যেন্ মনঅ মুরোত্ কাদা রাগেই ও-ল গরেবার আহ্ওজ;
অচিন বিজাদি লরবো সিত্তুন শত্তুর ইংরেজ,
কালা মোন উদিজে পথ দেগানার কাবিল ভান্
কাজলঙঅ রিজার্ভত কাজলদ্যা অরিং চোগির।
আঙুল মাধাৎ দিগবন স্যান কি চাদে কম ?
নিজিরেত; মমতাজর মিধে হ্াজিৎ তাজমহল কেয়্যা ঝাগারায়
সাহাজাহান সলঙৎ বনিজেস্ ছাড়ে, জাগি উদে একঝাক মাত্তল।
মধ্যরেত, যে কবি তামজাঙঅ পারত বজি, মন আহ্ওজে
তাজমহলর মার্ব্বেল পাত্থর ফাদায়, তা আঝাত্ ফুল পরোক।
অক্তে অক্তে, নিলোজ মন মহাভারতর সাজন্যা দ্রৌপদী তগায়
যেন কাবুগর ধার পই তাগি থায় রেদ শিগেরীর বিলেই চোখ,
বেল মিদে সদগত্ লাংদা হিজল ঝারত ধল বগা উরি যান
রীনা মেসিনজারঅ নিগুচ্ আহ্দানাৎ স্বর্গর বেক দোলানি লই
নোনেইয়্যা নিতম্ব নাজি উদে, যেন সলং বদলেয়্যা বিষ সাপ লরেচরে।
তা লগে হ্াজার চোগ জ্বালা জুরোয় উমরঅ আহ্নজামৎ
নাফিসার মাত্তল আহ্জিৎ হ্াজার গোলাপ ফুদন
এ যুগৎ আমি এক গোধেল কজরা জারবো অচল আধুলি
কন আমলর ফুল বারেঙৎ আগি পড়ি।
ইরুগ যন্ত্রনা আ নিলোজ মনর ভালবাসা নয়,
নিঝিরেত পরবাসর সজাগঘুম, মাত্তল জুনির মিধে সদগে
কাজলঙর রিজার্ভৎ হ্াজার হ্াজার শিগেরীর চোখ
ঝিমিৎ ঝিমিৎ জ্বলি উদন যেন্ বোম্বের কুইন নেকলেজর আলোকসজ্জা।
গভা মন গভীন বনিজেচ্, এ পরান চাই সরান
দগিনঅ বিষ বোয়েরত আমা আঝা সদর তোগায়
-ঝিমিদৎ নাজি উদন হ্াজার চোখ।
ইক্কু মনান পাগল কামানঅ গুলি; শত্তুর বুকচিরি
লো’র দোর্চ্যাৎ ডুবি থেদ চায়, রগনী কলজ্যা সিদেনদি
এ গুলিত তাজমহল ভাঙি যেব গলি গলি পড়িব –
রীনা মেসিনজারঅ সোনা কেয়্যা, ঝরি পড়িবাক
হ্াজার গোলাপ নাফিসার দোলনেই হ্াজানাৎ।
আরঅ ফিরি এব এ দিন
পরাক পরাক অই উদিব রাঙা বেলর মিদে সদগে
নিলোজ মন তজিম অব জাদর স্ববন।
ইজোরঅ মাধার ডালিম আর গয়াম বাগানৎ নাজি বেড়েবাক্
ঝাক ঝাক বুলবুল, সাহানাজ এ গাজত্তুন উগাজৎ
- যেন লাঙ মেয়্যা সদর তোগায় সদরঅ বুগৎ।
আর ফিরি বেরেব রীনা মেসিন্জার
করঙা কাপ্যে রেড রিবন ধল বুগৎ বানি
জুনপর ফুট্যা ধলকরা উদোনৎ।
নাফিসার মাত্তল আহ্জিৎ হ্াজার গোলাপ ফুদিবেক
তা সেরে তাজমহল জন্ম অব; জন্ম লব চাকমার
নুঅ বিজক রুবো পাদৎ সোনা অক্ষরে।
আরঅ নিলোজ মন তজিম অব
রঙচোঙ্যা মার্ব্বেল পাত্থর
হ্াজারে হ্াজার।
Labels
- Articles
- Bizu Nijheni
- Bizuful
- Bizugulo
- Bizumela
- Bizumela Development Society
- Books
- Chakma Font
- Chakma Hodhasiri
- Chakma Idioms
- Chakma Language
- Chakma Nationalism
- Chakma News
- Chakma News Paper
- Chakma Phrases
- Chakma Samajik Panchayet
- Chakma Script
- Chakma Script Demand
- Chakma Script Learning
- Chakma Text Books
- Editorials
- History
- Janesh Ayan
- Leadership
- Maadi
- MAADI Flickr
- Maadi WordPress
- Nanan babodor
- News
- Organisation
- Poems
- Society
- TCSA
Thursday, January 16, 2020
মারবেল পাত্থরত নিলোজমন -হরেন্দ্র চাকমা
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
KEYBOARD LAYOUT OF CHAKMA FONTS : A COMPARATIVE STUDY
The most used Chakma fonts in India are Chakma(SuJayan) created by Dangu Er. Jayan Chakma and Sujoy Chakma and Punongjun created by Dangu...
-
The most used Chakma fonts in India are Chakma(SuJayan) created by Dangu Er. Jayan Chakma and Sujoy Chakma and Punongjun created by Dangu...
-
We are planning to observe the year 2011 as `Chakma Scripts Learning Year.' To make it a success Tripura Chakma Students Associati...
No comments:
Post a Comment