চাঙমা হধাত আঘে, ‘পুনোত ঘু থেনেই, মাধাত পানি ধালানা।’ ইয়েনই গরির আমা তিবুরার চাঙমাগুনে ইক্কুনু। আমার রাচনৈতিক অধিকার দিনোদ্দিন লেজাত লামি যাল্লোই, আমার হধা-লেঘা আহ্জি যাঙ যাঙ - সে কিত্যে আমার আমল নেই। আমি অনসুর চুগি থেই হনে হিঙিরি চুমুলোঙ গরের চেবাত্যেই, আ এক্কা বেতিরিক্কে দেলে তারে ‘চাঙমা সুধোম সুম মারেই দিলো’ হোনেই বিজেরত তুলিবাল্লোত্তে। এমনকি তারে আদামত এক ঘাচ্ছে গরিবারো পুদুপাদা চলে।
দেঘা যোক আমা চাঙমা মেলাত চুমুলোঙান আজলে হি। চাঙমা মেলা-জামেয়েগানি গমে রিনি চেলে আমি তিনান হত্থা দেঘিই -১) জরা বানি দেনা, ২) চুমুলোঙ আ ৩) খানা সিরেনা।
এ তিনান হত্থাত্থুন ‘জরা বানি দেনা’গানরে আমি মেলার আঝল হত্থা ধরি পারিই। হারন, যক্কে ‘জরা বানি দিবার উগুম আঘে না নেই ?’ হনার পরে বেঘে হোই উধোন ‘আঘে আঘে’ সুয়োদই নুও বৌ-জামেয়ে তারার জদন ওয়ে গরি দঝর অনুমোদন পা’ন। চুমুলোঙ আঝলে নুও বৌ-জামেয়োর ভালেত বর মাগিনেই পুজো দেনা। ইক্কুনু হন’ জনে হয়ত মনে গরিবো তার পরমেশ্বরী, কালিয়্যে আ নেনাঙ্যেরে পুজো দিলে তার মুজুঙোর দিনুন গমে হাদিবো আ হন জনে হয়ত মনে গরিবো তার মঙ্গল সূত্র শুনিলে গম অহ্ব’। সিয়েন তারে আমিদ’ বলে বলে বিশ্বেচ গরা বাজেই দি ন’পারিই।
বেঘত্থুন ডাঙর হধা, আমি চাঙমাঘুন শাক্য জাদর মানুচ হোলেই, সে ঈজেবে হন জনে যদি তা জামেয়ে বৌদ্ধ মতে গরে আমি তারে হন’ দিন গর দি দিন’পারিই। তে যদি কালী পূজো গরিনেই মেলা সিরেদ’ সালে হিঝু হধা থেলুন। তবে ইয়েনো ঠিক যে, হন’ জনে যদি ঘেচ্চেকগরি কালী পূজো গরিনেই মেলা গরেধে অহ্য়, সালে চাঙমা সুধোম দিন-রেত চুগি থেয়েগুনে হিচ্ছু হোভাক গরি আমার মনে ন’ অহ্য়। যদি হোধাক, সালে ইক্কুনু যিগুনে হিন্দুগুনো সান মেলা লক্কে নিজোর ঝিরে জাগা-গাড়ী-বাইক-খাট-আলমারী-চেয়ার-টেবিল-সোফা এমনকি রোজেই-বালুচ পজ্জোন্ত দেদন, তারারেয়ো হলাক্কুন। ইগুনেহি চাঙমা সুধোমরে ভারি গরি জোলজোল্যে গরধন ? আ তারারে হি আমা মুরুব্বিগুনে এক ঘাচ্ছে ন’গরন ? যিগুনে বৌদ্ধ ধর্ম মানিনেই মেলা গরধন, তারাধ’ নিজোর ধর্মগানরে অজলত তুলোধন আ যিগুনে ‘পণ প্রথা’ নাঙর ফারাঙীগান আমা জাদর হিয়েত সাজুরাদন তারাধ’ পরেয়ের ফেলেয়ে সেপ ফুদো লিয়েই তুলোধন, তারাহি সিয়েন ভারি দোল গরধন ?
মাদি, মার্চ, ২০১১, ন’ বঝর, নাদা-৬০
No comments:
Post a Comment