দুলো ধরিয়ে - মানে জাল্যার পিঝে পিঝে মাছ লোভাত্তেই যেমন দুলো ধরিয়েই ঘুরোন ঠিক সেধক্যা গরি নিজর সুযোগ-সুবিধে আদায় গরিবেত্তেই হয়েক জন চালাক মানুষ আঘন যিগুনে পরর জাদর নেতার পিঝে পিঝে ঘুরোন সিগুনোরে দুলো ধরিয়ে হুয়ো অহ্য়। তারার চরিত্র অহ্ল’দে তারা সাংঘাতিক মুখ চালাক - মানুষ ভারেই পারন হাক্কেনে, নিজর ধক্কানো বদলি পারন ঝিমিদত আ পরর ঠেঙত মাধা লোঙেয়ে অহ্লেয়ো তারা নিজ’ মানুঝর মাধা খাদে রেক্ষজরেয়ো দিয়েই যান্নোই।
পত্তি জাদত অনসুর অনসুর সুমানেইয়র জনম ন’ অহ্লেয়ো এ বাবদর দুলো ধরিয়ে বেক জাদত যুগে যুগে জনম লন। বিভীষণ, কুইসলিং, মীর জাফর - ইঘুন ওলাক্কে বিজগত বেগে চিনিয়ে হয়েকজন বিরেত বিরেত দুলো ধরিয়ে। ইগুনে পরর জাদর ইধু পুরস্কার পা’ন অনসুর গরি। যেমন নিজর, জাত ভেই, নিজর সদর বড় ভেইয়োর লঘে বেইমানি গরিলেয়ো বিভীষণরে বাঘেনি গরা ওয়ে রামায়ণত।
এ বাবদর দুলো ধরিয়ে আমা জাদদো আঘন। তারা নিজর জাদর চিনত্তেই (মানে ট্রাইবেল ইজেবে) চাগুরি পেলেয়ো নিজর জাত্তোরে পুরি ফেলান্নোই। তারা পরে বুঝিবাত্তেই নিজর বাপ্পোর লঘে বাংলাদি হধা হন। তারার পন্ডিগি হধানি বুঝিবার মত মানুষ তারা নিজর জাদত নেই মনে গরন। সেনত্তেই তারা পরর ভাষাদি লেঘা-লেঘি গরন। নিজর গদির লুভে নিজর জাত-ভেই হাবা খাদে, ধাবা খাদে চোখ খাদি থান। নিজে নাঙ হামেবাত্তেই পরর মাজারাগানি লুগেই দিবার চেষ্ঠা গরন। নিজর তলবিচ-চানোই তারা মনে গরন থুম হধা। এ বাবদর আর’ সয়সাগর গুন তারাত্তুন আঘে। সিয়েনি গনি বুরেই এধ’ নয়। ধর্মধন পন্ডিগে এ যুগোত জনম লধ’ সালেন পারাপাঙ লিঘি পারিলুন - ‘দুলো ধচ্যার বারমাস’।
সে যা ওহ্ক, আঝল হধাগান অহ্লদে আমার তারারে চিনে পরিবো আ তারার বজঙ হামানি ত’ গরিদ্যা পরিবো। পরেয়ে মানুজে চুজিলে দেঘে, খবর পা’ যায়। মাত্তর নিজ’র গা’ চামে যদি লুও চুজে আমি হিঙিরি টের পেভঙ ? সেনত্যায় এ বাবদর মানুচ্চুন জাদর বেঘত্তুন ডাঙর শত্র“। পরেয়ে জাদে ইগুনোরে নল বানেনেই আমারে চুজদন। লগে নল্লোয়ো হিঝু বাদা পা’র। এ বিষ পড়াগুন গম গরি ন পারিলে আমা জাদর হন’ ব্যাধি গম অহ্দ’ নয়, হন’ দারুয়েও ধত্ত নয়।
মাদি, সেপ্টেম্বর, ২০১০, আট্য বঝর, নাদা-৫৪
No comments:
Post a Comment